İletişim için
0216 570 44 44

Çocukların sebze meyve tüketimini arttırmak mı istiyorsunuz; onları bir süper kahramana dönüştürmeye ne dersiniz?

Çizgi film karakterlerinin çocukların sebze-meyve tüketimlerini arttırabileceği yeni yapılan bir çalışmayla ortaya konmuştur. Buna göre sebzeleri animasyon karakterlerine benzetmek çocukları ikna etmek açısından kolaylık sağlıyor.
 
Ohio State Üniversitesi’nden bir grup araştırmacının yürüttüğü bu çalışmada okul yemekhanelerinde sebzelerin bu şekilde pazarlanması ilkokuldaki öğrencilerin salata bardan yaptıkları sebze-meyve tüketimlerini 3 kat arttırdığını göstermiştir. Bu sonuçlar doğrultusunda araştırmacılar doğru kaynakları kullanarak yapılan bir pazarlama stratejisinin çocukları sağlıklı beslenmeye yöneltebileceğini belirtmektedir. Bu şekilde çok düşük bir maliyetle çocukların beslenmesini iyileştirerek hem okul başarısını arttırmak hem de davranışlarını geliştirmek mümkündür.
 
Çocuklarda pazarlama stratejilerinin kullanılması tartışmalı bir durumdur; kimi zaman pozitif kimi zaman da negatif sonuçlar doğurabilir. Ancak doğru bir şekilde yapılırsa bu çocukların yararına olacaktır.
 
10 farklı okulda yapılan bu araştırmada salata barlar süper sebzeler diye reklam yapan bir afişle sarılmış, bazılarında beslenme konusunda çocuklara eğitim vermeyi amaçlayan, sebzelerin çizgi film kahramanlarını oluşturduğu çizgi filmler (Super Sprowtz) gösterilmiş. Bazılarında da her iki uygulama birlikte yapılmış.
 
Sonuçlara bakıldığında salata barların afişle sarıldığı okullarda salata barlardan sebze-meyve alan çocukların oranı % 12'dem % 24'e; her iki uygulamanın birlikte yürütüldüğü okullarda % 10'dan % 35'lere yükselmiş. Sadece video gösterimi yapılan okullarda ise anlamlı bir değişiklik gözlemlenmemiştir. 
 
Kaynak:
Hanks AS, Just DR, Brumberg A. Marketing Vegetables in Elementary School Cafeterias to Increase Uptake. Pediatrics. 2016;138(2):e20151720.