İletişim için
0216 570 44 44

Egzersiz tek başına ağırlık kaybı için yeterli değil

Fiziksel aktivitenin kalp hastalıkları, diyabet, kanser riskini azaltmak gibi yararlarının yanında mental sağlık ve duygu durumu üzerine olumlu etkileri de bilinmektedir.

Ancak bunun aksine toplum sağlığı profesörleri fiziksel aktivitenin tek başına ağırlık kaybı için yeterli olmadığına inanmaktadır. Fiziksel aktivitenin tek başına arttırılması durumunda iştahın da artacağını ve bunun sonucunda besin alımının da artacağı görüşünü savunmaktadır. Bu sebepten dolayı fiziksel aktiviteyi arttırın veya arttırmayın ağırlık kaybı hedefleniyorsa kalori kontrolü anahtar rol üstlenmektedir.

Bu toplum sağlığı mesajı “daha aktif bir yaşam tercih edin” , “meyve sebze tüketiminizi arttırın.” , “merdivenleri yürüyerek çıkmayı tercih edin” gibi mesajların değerini azaltır nitelikte değildir.

Gıda endüstrisi, obezitenin sebebi olarak fazla kalori alımından öte fiziksel aktivite yetersizliği olarak göstermektedir. Ağırlık yönetiminde dikkati fiziksel aktivite yetersizliğine çekmektedir.

“International Journal of Epidemiology” dergisinde detaylandırılan kanıtlar ağırlık kaybında fiziksel aktivitenin anahtar olmadığını göstermektedir. Bunlara birkaç örnek vermek gerekirse;

- Afrika’da, Çin’de ve Hindistan’da obezite oranlarının düşük olduğu bildirilir ve bunun sebebinin günlük çalışma rutinlerinin yorucu olmasına bağlı olduğu gösterilir. Ancak kanıtlar bunu desteklemez. Örneğin Afrikalı Amerikalılar, Nijeryanlara göre daha fazla kilo alma eğilimindedir. Vücut ağırlığının eşit olduğu düşünüldüğüne Nijeryanlar, Afrikalı Amerikalılara göre fiziksel aktiviteden dolayı daha fazla enerji harcamaz.

- Klinik birçok çalışma egzersiz ve kalori kısıtlamasının, sadece kalori kısıtlaması ile aynı miktarda ağırlık kaybına neden olduğunu göstermiştir.

- Girişimsel çalışmalar enerji harcaması ile sonrasındaki ağırlık değişimi arasında bir ilişki olmadığını göstermiştir.

Fiziksel aktivitenin faydaları görmezden gelinemez. Ancak fiziksel aktivite çoğu zaman besin alımını arttırmaktadır. Böylece faydalı etkisi tam görülememektedir.

Kaynak :
http://www.sciencedaily.com/releases/2015/08/150817142140.htm