İletişim için
0216 570 44 44

Akşam yemeğini çocuğunuz için keyifli hale getirmenin 6 yolu

Yetişkinler hangi yemeklerin öğünde olması gerektiği, yemeklerin nerede ne zaman yenmesi gerektiği sorumluluğunu taşır. Aynı zamanda öğün saatlerini beraber keyifli zaman geçirilen süreç haline getirmek de yetişkinlerin sorumluluğundadır.

Akşam yemeklerini çocukla savaş haline getirmemek için bazı ipuçları şunlardır;

1 - Ailenin bir arada olması temel prensip olmalıdır ve bu planlı öğünler haline getirilmelidir.

Ayakta atıştırılarak yenen yemek yetişkinler için öğün olabilir ancak çocuklar için bu geçerli değildir. Çocuklar için ana öğün evde veya restoranda oturulan ve masanın başında zaman geçirilen süreçler olmalıdır.

2 - Çocuğunuza yemek yemesi konusunda baskı yapmayın veya zorlamayın.

Çocuk tabağındaki yemeği yemedi diye ona baskı yapmanız, o yemeği daha fazla sevmesini sağlamaz.

3 - Çocuklarınızın geliştirmesini istediğiniz alışkanlıkları için ona rol model olun.

Öğrenmenin en iyi yollarından biri taklit ederek öğrenmedir ve çocuklar anne, babalarını taklit eder. Dolayısı ile genellikle anne ve babalarının yemediği yemekleri yemezler. Siz sağlıklı yiyecekler tüketirseniz, çocuğunuzda da bu hayat boyu alışkanlık haline gelecektir.

4 - Çocuğunuzun yemesini istediğiniz yiyecekleri keyifli hale getirin.

Çocuğunuz diğer insanların sebze yemekten keyif aldığını görmeli. Özellikle sebzelerle farklı dizaynlı tabaklar oluşturmak, faydalarını anlatmak önemlidir.

5 - Öğün saatlerini keyifli konuların konuşulduğu rahat ortamlar haline getirin.

Televizyonun ve cep telefonlarının kapalı olduğu öğünler ailenin beraber iyi vakit geçirdiği zamanlar olması için önemli ayrıntılardır. Öğünlerde olumsuz konulardan bahsetmemeye özen gösterin.

6 - Çocuğunuzun yemekteki davranışları hakkındaki beklentileriniz gerçekçi olsun.

Çocukların yeni davranışlar kazanması için zamana ihtiyacı olduğunu unutmayın.

Kaynak :

http://www.eatright.org/Public/content.aspx?id=6752