İletişim için
Blog Haberler

Çizgi film karakterleri çocukların beslenmesini etkiler mi?

Marketlerde çizgi film karakterleri çocukların dikkatini çekebilmek amacı ile besin değeri düşük olabilen besinlerin ambalajlarında kullanılabilmektedir.

Çizgi film karakterleri çocukların psikolojisi ile yakından ilişkilidir ve pazarlamada yaygın olarak kullanılırlar. Pazarlanması talep edilen ürünler basit şeker, yağ ve dolayısı ile enerji içeriği yüksek  olabilir. Son dönemde bu besinlerin çocuklar tarafından daha fazla tercih edilmesi üzerine İtalya’da yapılan bir çalışma çizgi film karakterlerinin çocuklar üzerindeki ikna edici bu etkisini meyveler üzerinde kullanılmasını önermiştir.

International Journal of Markets and Business Systems’de yayınlanan raporun detaylarına göre çocuklar tadını bilmedikleri muz, kivi gibi meyvelerin üzerinde sevdiği çizgi film karakterlerini gördüklerinde, o tat ile ilgili algılarının olumlu olabileceği bildirilmektedir.

Kaynak:
http://www.sciencedaily.com/releases/2015/12/151215093945.htm