İletişim için
0216 570 44 44
Blog Haberler

Antrenman sonrası süt elektrolit içeren içeceklere göre daha iyi bir seçenek olabilir mi?

Küçük popülasyonla yapılan çalışmada antrenman sonrası süt veya karbonhidrat-elektrolit içeren solüsyon değerlendirilmiştir.
 
Özellikle süt içeriğindeki proteinin sporcu içeceklerinde olmaması glikojen sentezini ve proteinin tekrardan sentezlenmesini arttırabileceği ifade edilmektedir. Aynı zamanda sütün içinde bulunan kalsiyum, fosfor, çinko ve iyot mineralleri ve A, E ve B grubu vitaminlerin sporcu içeceklerinde olmayışından dolayı süt sporcuların mikro-besin ögesi gereksinimini  karşılamaya yardımcı olabilir.
 
Ancak bu sonuçlar karbonhidrat-elektrolit içeren sıvıdan, süte geçiş için yeterli sebepler mi?
 
Sonuçlar
Toparlanmada süt, egzersiz süresince %106 enerji sağlarken; %82 okside karbonhidrat sağlamaktadır. Bu değerler karbonhidrat-elektrolit içeren içeceklerde sırasıyla %57 ve %73’tir. 
Karbonhidratların toparlanmada önerilen alım miktarı, egzersizden sonraki ilk 4-6 saat içinde her saat 1.0-1.2 g’dır. Süt alımının sağladığı karbonhidrat miktarı karbonhidrat-elektrolit içeren sıvılara göre daha yüksek olduğu bildirilmektedir. 
Bunula beraber elektolit içeren karbonhidratlı içeceklerin dişe verebileceği hasar konusu da göz önünde bulundurulmalıdır. 
 
Kaynak
http://www.nutraingredients-usa.com/Research/Study-suggests-milk-better-than-electrolyte-drinks-post-exercise