İletişim için
0216 570 44 44

Hangi gıdalar sağlıklı bir diyette bulunmaz

Geri
İleri
İlave Şeker

İster toz beyaz şeker, ister toz esmer şeker, ister yüksek früktozlu mısır şurubu, ister mısır şurubu ister bal olsun, şeker neredeyse hiç besin değeri taşımaz ve saf karbonhidrattır. Çok fazla şeker tükettiğinizde boş kalori ile dolarsınız ve şeker kan şekerinizi hızlıca yükseltir sonrasında ise bir hızlı trenin yüksekten inişi gibi geri düşürür. Ayrıca besin değeri yüksek ve lifli gıdaları tüketmenizi engeller. Bu nedenle ilave şeker içeren gıdalar sağlıklı bir diyette yer almamalıdır.
Süt Yağı

Dondurma, tam yağlı süt ve peynir doymuş yağlar ve doğal olarak var olan trans yağlar ile doludur. Bu sebeple başta kalp rahatsızlıkları olmak üzere sağlık problemlerinizi arttırabilir. En sağlıklı süt ve süt ürünleri yağsız süt (%1 yağlı) ve yağı azaltılmış peyinler gibi düşük yağlı süt ve süt ürünleridir.
Fırıncılık Ürünleri

Kurabiyeler, kekler, pastalar ve diğer fırıncılık ürünlerini es geçmek gerçekten çok zor olsa da ticari olarak üretilen bu ürünler işlenmiş karbonhidrat, ilave şeker, sağlıksız yağlar ve tuz ile doludur.
Beyaz Karbonhidrat
 
Ekmek, makarna, pirinç, kurabiye veya pankek. Eğer bu gıdalardan hoşlanıyorsanız, tam taneli unlardan yapılmış versiyonlarını denemelisiniz. Tam Taneli unlardan üretilen ekmek ve makarnalar hemen hemen her markette bulunabilmektedir. Evde tam taneli unlardan kurabiye ve pankek yaptığınızda daha az şeker ve daha az sağlıksız yağ tüketmiş olursunuz.
İşlenmiş ve Yağlı Et Ürünleri
 
Salam, sosis, pastırma, sucuk gibi işlenmiş et ürünleri balık, yağsız tavuk, kuruyemiş, baklagiller, soya ve tam taneler gibi proteince zengin gıdalardan daha sağlıksızdır. Taze kırmızı et ise tedbirli bir şekilde tüketilmeli ve yağsız bölümleri tercih edilmelidir.
Tuz
 
Güncel diyet rehberleri ve Amerikan Kalp Birliği sodyum tüketiminin günde 1500 mg’a düşürülmesini ve 2300 mg'ı aşmamasını tavsiye etmektedir. Fakat çoğumuz günde 8500 mg (1,5 çorba kaşığı) tuz tüketmekteyiz. Vücudumuzun sodyuma ihtiyacı var ancak çok fazla tuz tansiyonumuzu yükselterek kalp damar rahatsızlıklarına davetiye çıkarmaktadır.
 
Kaynak:  http://www.health.harvard.edu/staying-healthy/which-foods-dont-belong-in-a-healthy-diet