İletişim için
0216 570 44 44
Blog Haberler

Sağlıklı mangalın 5 yolu

Geri
İleri
Yaz aylar ile mangal sezonun başladığı aylar. Bazı küçük noktalara dikkat ederek sağlıklı mangallar hazırlayabilirsiniz.

1. Mangalınız temizleyerek başlayın

Etleri ya da sebzeleri mangalınıza yerleştirmeden önce mutlaka mangalınızı temizleyin. Bunun için mutlaka mutfak tellerinden yaralanabilirsiniz. Daha sonra bir bez ya da havlu kâğıt ile üzerindekileri uzaklaştırın. Mangal kalıntılarının gıdalara bulaşmasına izin vermeyin.
2. Dumana ve ateşe dikkat edin

Proteince zengin kırmızı et, tavuk ve balık gibi gıdaları yüksek ısı ve açık ateşe maruz bırakmak heterosiklik aminlerin oluşmasına neden olur. Izgaradan damlayan yağlar yandığında, oluşan duman polisiklik aromatik hidrokarbonları (PAHs) içerir. Bu iki kimyasalın birçok kansere sebep olduğu belirlenmiştir. Heterosiklik aminlerin ve PAH’ların oluşmasını birkaç yöntem ile engelleyebilirsiniz

- Izgaranızı folyo ile kaplayın ve üzerinde delikler açın
- Düşük sıcaklıkta uzun süre pişirin
- Oluşan alevi engellemek için su ile dolu sprey şişenizi hazır bulundurun
3. Gıdaları marine edin

Pişirmeden önce etleri marine etmek potansiyel karsinojen maddelerin oluşumunu azaltır. Ayrıca marinasyon işlemi lezzetli etler pişirmenizi sağlar. Eğer hazır marinasyon sosları kullanacaksanız tuzu az olanları tercih edin.
4. Etlerle birlikte sebzeleri pişirin

Aromalı sebze ve meyveleri mangalda etlerle birlikte pişirin. Soğan, domates, patlıcan ve mantarla pişirilen kebaplar buna çok güzel bir örnektir. Bu sayede sebze ve meyve tüketimi de et kadar olacaktır.
5. Hijyene Dikkat Edin

Çiğ et, tavuk ve deniz ürünlerini sebze ve diğer gıdalardan uzak tutun.  Pişmiş etlerin iç sıcaklığını ölçmek için gıda termometreleri kullanın. Pişmiş etleri temiz bir tabağa alın, kesinlikle daha önceden çiğ etlerin bulunduğu tabağına koymayın.

Kaynak: 
http://www.health.harvard.edu/blog/5-tips-for-healthy-grilling-201305276318