İletişim için
0216 570 44 44
Blog Haberler

FDA kafein tozlarına karşı uyarıyor

Yakın zamanda iki gencin ölümü üzerine Amerikan Gıda ve İlaç Dairesi tüketicileri toz olarak piyasaya sürülen ve genellikle internet üzerinden satışı yapılan saf kafein hakkında uyarıyor ve bu ürünlerin kullanımından kaçınılmasını öneriyor.

Bu ürünler % 100 oranında kafein içeriyor ve 1 tatlı kaşığı ölçüsü 25 fincan kahvedeki kafein miktarına denk geliyor. Saf kafein güçlü bir uyarıcı ve çok az miktarda kullanılsa bile yanlışlıkla doz aşımına uğranabiliyor. Yüksek dozda kafein alımının belirtileri ise kalp ritminin çok ciddi şekilde artması, nöbet ve ölüme kadar gidebiliyor. Ayrıca kusma, ishal, oryante olamama ve baygınlık gibi belirtiler de kafeinin toksik düzeylere ulaştığını göstermektedir.

Tüm bu belirtiler yüksek miktarda çay, kahve ve diğer kafeinli içecekleri içmeye göre çok daha ciddidir. Bu nedenle tüketicilerin kafein kullanımı konusunda olası tehlikeleri iyi bilmesi ve tercihlerinde bilinçli davranması oldukça önemlidir. Ayrıca bu tip ürünler özellikle gençler tarafından büyük ilgi gördüğü için ailelerin bu konuya ekstra özen göstermesi gerekmektedir.

Kaynak:
FDA, FDA Consumer Advice on Powdered Pure Caffeine, December 2014,
www.fda.gov/Food/RecallsOutbreaksEmergencies/SafetyAlertsAdvisories/ucm405787.htm
<accessed 23.01.2015>