İletişim için
0216 570 44 44
Blog Haberler

Diş sağlığınızı koruyacak muhteşem 8 gıda

Geri
İleri
1) Çay

Siyah ve yeşil çayda bulunan polifenol olarak adlandırılan bileşikler çürüklere ve diş eti çekilmesine neden olan bakterilerin büyümesini engeller. Chicago Illions Üniversitesi’nde ki araştırmacılar günde 10 kez 1 dakika süreyle siyah çay ile ağzını çalkalayanların su ile çalkalayanlara göre daha dişlerinde daha az plak oluşumu tespit etmiştir. Ayrıca var olan plakların boyutu ve kalınlığı azalmaktadır. Ayrıca siyah çay ağız kokusuna da iyi gelmektedir.
2) Peynir

Gneral Dentistry adlı dergide yayınlanan makaleye göre 12-15 yaş aralığında cheddar peyniri tüketen çocukların şekersiz yoğurt ya da süt tüketen çocuklara göre ağız içindeki asitliğin düştüğü belirlenmiştir. Peynir tüketiminden sonra su ile çalkalanması ile ağız içindeki asitliğin azaldığı tespit edilmiştir. Peynir plak asitliğini düşürüp salya üretimini arttırarak ağızdaki bakterileri elimine eder.
3) Üzüm

Doğal şeker içeriğine sahip üzüm diş yüzeyine yapışan bakterileri engeller ve plak oluşumunu önler. Ayrıca üzüm diş oyuklarına sebep olan bakterileri öldüren fitokimyasalları içerir.
4) Sert Gıdalar

Havuç, elma ve salatalık gibi sert gıdalar seri çiğneme hareketi sağlar. Çiğneme diş plaklarını parçalar ve temizleme mekanizması oluşturur. Ağzınızda kalması veya dişlerinize yerleşmesi yerine bakteriler bu sayede uzaklaşmış olur.
5) Vitamince Zengin Gıdalar:

Peynir, badem ve yeşil sebzeler gibi kalsiyum içeren gıdalar ve et, yumurta ve balık gibi fosfor açısından yüksek gıdalar dişlerinizin güçlü ve sağlıklı kalmasını sağlar. Asitli gıdalar ve içecekler diş minesinde küçük deliklere neden olur. Kalsiyum ve fosfor dişteki bu oyukların kapanmasına yardımcı olur.
6) Şekersiz Sakızlar

Yemekten sonra ağzınıza şekersiz sakız atın. Çiğneme salya üretimini arttırır ve bakterileri uzaklaştırır. Burada önemli nokta sükroz içermemesidir. Sofra şekeri plak üretimini arttırır.
7) Süt

Journal of the American Dental Association dergisinde yayınlanan makaleye göre tatlı yiyeceklerin ardından süt içildiğinde ağızdaki asitliği azalttığını tespit etmiştir. Süt plak oluşturan bakterileri nötralize etmektedir. Bu sebeple tatlı tüketiminden sonra süt içmek diş sağlığınızı korumaya yardım eder.
8) Yabanmersini

Yabanmersini polifenol içeriği sebebiyle dişin üzerine yapışan plak oluşturucu bakterileri öldürür ve oyuk oluşumunu azaltır. Meyve mayhoş olması sebebiyle bazı yabanmersinlerine şeker eklenmektedir. Bu da yabanmersinini yararlı etkilerini engeller.

Kaynak:
http://www.livescience.com/40569-foods-healthy-teeth-bad-breath.html