İletişim için
0216 570 44 44
Blog Haberler

Çocuğunuzun sevmeyeceğini düşündüğünüz ancak gerçekten sevebileceği 5 besin

Geri
İleri
Çocukların yeni besinlerle tanışmasına izin verilmesi gerektiği, bu şekilde yeni tatları öğrenebileceği ifade edilmektedir.

Çocukların genelde “çocuk besinleri” yemesi gerektiği düşünülür; ancak çocukların sadece bu besinlere ihtiyacı yoktur. Çocukların sevebileceği farklı besinler olabilir.
1) Balık

Balığın sağlıklı olduğuna şüphe yoktur. Amerikanlar için geliştirilmiş Beslenme Kılavuzunda deniz ürünlerinin haftada 2 kez tüketilmesi gerektiği bildirilmektedir. Sağlıklı besin ögeleri ile omega 3 için iyi bir kaynaktır.

Genellikle çocukların balık sevmediği gibi bir düşünce vardır. Ancak kepekli galeta unu ile fırında pişirme gibi sağlıklı pişirme yöntemleri ile balık lezzetli hale getirilebilir.

Aynı zamanda balığın yanına yapacağınız sağlıklı dip soslar balığı daha lezzetli hale getirecektir.
2- Soya Fasülyesi

Yüksek protein içeriği olan soya fasülyesi vejeteryanlar için de mükemmel bir kaynaktır. A vitamin, kalsiyum ve demirin iyi kaynağıdır.
3- Lahana

Posa, potasyum, A, K ve C vitaminlerinin iyi kaynağı olan lahana farklı pişirme teknikleri ile karşı konulmaz hale getirilebilir. Yapraklar parçalanarak 12-15 dakika kadar yaklaşık 176oC’de cips haline getirilebilir.

Diğer bir seçenek salata içerisinde lahanayı kullanmaktır. Lahananın yanında kullanabileceğiniz malzemeleri seçenek olarak sunun. Bunlar pişmiş yumurta, doğranmış domates, mantar, havuç olabilir.

Başka seçenek ise patatesli lahanalı çorba olabilir.
4- Avakado

Tekli doymamış yağ asitlerinin olduğu kadar posa, potasyum ve folatın iyi kaynağı olan avakadonun farklı pişirme teknikleri çocukların dikkatini çekebilir.

Püre haline getireceğiniz avakadoyu mayonez yerine çocuğunuza verebilirsiniz.
5- Kuru Baklagiller

Protein, demir ve çinkonun iyi kaynağı olan baklagiller aynı zamanda posa, potasyum ve diğer besin ögeleri açısından zengindir.

Kurubaklagilleri tüketmeyen çocuklar için çorbanın içine konarak tercih edilebilir veya lavaş ekmeği gibi ekmeklerin içine tavuk ve sebze parçacıkları ile beraber tüketilebilir.

Kaynak:

http://www.eatright.org/resource/food/planning-and-prep/snack-and-meal-ideas/5-foods-you-think-your-kids-will-hate-but-theyll-actually-love