İletişim için
0216 570 44 44

Makarnanın sizi şişmanlattığını mı düşünüyorsunuz?

Kişiler genelde makarnanın şişmanlattığına yönelik yoğun bir inanıştan dolayı makarnayı reddeder ya da fazla kiloların sorumlusu olarak makarnayı görür. Ancak sonuçları yeni yayınlanan bir araştırma bunun aksini iddia etmektedir.
 
Uzun yıllar boyu yapılan araştırmalar sonucunda Akdeniz Diyeti’nin sağlıklı ve kalp dostu bir diyet olduğu geniş ölçüde kabul görmüş bir gerçektir.  1,5 milyondan fazla kişi üzerinde yapılan bir araştırmada Akdeniz Diyeti’nin kalp-damar hastalıklarına bağlı ölümleri ciddi oranda azalttığı görülmüştür. Yine başka araştırmalarda Alzheimer’s ve Parkinson gibi hastalıkların ortaya çıkma riskini azalttığı bulunmuştur.
 
Makarna da bu diyetin önemli bileşenlerinden biridir ancak kişiler bu diyeti uygularken genellikle makarnayı diyet ilkelerinden çıkarmaktadırlar. Bir tabak makarna yaklaşık 220 kalori civarındadır ve bu nedenle kilo vermek isteyen kişiler ya makarna tüketimini azaltmakta ya da makarnayı tamamen diyetten çıkarmaktadırlar.
 
Ancak bu inanışı tamamen yıkacak sonuçlar ortaya koyan bu araştırmada İtalya’da yaşayan ve bu çalışmaya katılan 25.000’e yakın kişinin yeme alışkanlıkları, antropometrik ölçümleri (ağırlık, boy, beden kitle indeksi, bel çevresi, vb.) ve diyet farkındalıkları sorgulandığında makarna tüketimi ile ağırlık artışı arasında bir ilişki bulunmamış. Hatta makarna sevenlerin sağlıklı bir vücut ağırlığı aralığında olduğu ve bel çevresi ve bel-kalça oranı gibi değerlerinin daha düşük olduğu görülmüştür.
 
Bu sonuçlar doğrultusunda Akdeniz diyetinin tüm bileşenlerinin (makarna ilk sırada) kararında tüketildiği bir durumda sağlığa yararlı olduğu sonucuna varılmıştır. Bu haber makarna severler için iyi bir haber olmakla birlikte ölçülü olmanın başarılı olmak için kilit nokta olduğu vurgusu da yapılmıştır.

Kaynak:
Pounis G, Castelnuovo A, Costanzo S, et al. Association of pasta consumption with body mass index and waist-to-hip ratio: results from Moli-sani and INHES studies. Nutrition & Diabetes (2016) 6, e218; doi:10.1038/nutd.2016.20.