İletişim için
0216 570 44 44

4 adımda öğle yemeklerinizi sağlıklı hale getirin

Geri
İleri
Kilo vermek için çaba gösteren birçok çalışan için diyetin en zorlu noktalarından biridir öğle yemeği.. Genellikle dışarıdan yemek zorunda kalınan bu öğünde her gün sağlıklı alternatifler üretmek kişileri zorlamaktadır. Nihayetinde de hem ulaşılabilir olması hem de ekonomik yönden daha avantajlı olması nedeniyle fast-food ve pastane ürünlerine yönelinmektedir.
 
Ancak belli bazı kuralları takip ederek öğününüzü sağlıklı hale getirmek zannettiğiniz kadar zor olmayabilir...
 
Öncelikle oluşturacağınız bu öğünün ana malzemeleri yağsız protein, tam tahıllı bir karbonhidrat kaynağı ve sebze-meyveler olmalı. Bu anlamda bir protein kaynağının da eklendiği salatalar iyi bir tercih gibi görünmekle beraber burada soslara dikkat edilmelidir. Salata soslarının büyük bir kısmının mayonez bazlı olduğu unutulmamalıdır. 
Adım 1

Öncelikli olarak bir sebze tercihinde bulunmalısınız. Çiğ ya da haşlanmış yeşil yapraklı sebzeler ya da bulabildiğiniz diğer sebzeler olabilir. Yaklaşık olarak tabağınızın yarısını bu sebzeler oluşturmalı.
Adım 2

Sebzenizin yanına az yağlı bir protein kaynağı ekleyin. Bu da tabağınızın yaklaşık ¼'ini oluşturmalı. Protein kaynakları olarak öncelikle et, tavuk, balık akla gelse de kurubaklagiller, az yağlı peynir türleri, yumurta, soya gibi seçenekler de düşünülmeli.
Adım 3

Tabağınızın kalan ¼'lik kısmı ise tam tahıllı ekmek, bulgur pilavı, esmer pirinç, makarna, kinoa gibi karbonhidrat kaynaklarına ayrılmalı. Bu kaynakların bir kısmı birkaç dilimlik meyve olarak da tercih edilebilir.
Adım 4

Öğününüze küçük bir miktar sağlıklı yağları da eklediğinizde bu işi tamamlamış olacaksınız. Ceviz, fındık, badem gibi sert kabuklu yemişler ya da yağlı tohumlar yemeğin yanına eklenebilir ya da üzerine serpiştirilebilir. Bu grup besinler kalp sağlığını destekleyen sağlıklı yağlardan zengindir. Bu nedenle yağlı bir yemek tercih etmek yerine yemeğinizi az yağlı hale getirip yanına sağlıklı yağ kaynaklarını eklemek öğününüzü daha da sağlıklı kılacaktır.